18 Mart 2010 Perşembe

Ne çanakkele ne de insanı geçilmez…!!!!

ÇANAKKALE GEÇİLMEZ

Gürleyen top sesleri Mehmetçiğin sesidir.
Çanakkale ulusun bütünleştiği yerdir.
Denizde Nusrat’ımız,karada bataryalar,
Hamidiye atışta,birde Mesudiye var.

Düşmana yok verecek bir karış toprağımız,
Anadolu bizimdir dalgalan bayrağımız.

Conkbayırı,Kilitbahir,hele Anafartalar,
Tarih sayfalarına yeni bir destan yazar.
Korkumuz yok,birleşsin gelsin yeni ordular,
Atatürk’ün izinde yenilmez Mehmetçik var…

Düşmana yok verecek bir karış toprağımız,
Anadolu bizimdir dalgalan bayrağımız.

Çanakkale köpürür düşmana geçit vermez.
Bu toprağın üstüne başka bayrak dikilmez.
Öyle bir zafer ki bu asırlarca silinmez.
Haykırır tüm ulusum ÇANAKKALE GEÇİLMEZ.

Fazıl Hüsnü DAĞLARCA


Bir şiirle söze girmek istedim. Görüyorum iki gündür tüm ikditara hazırlık merkezlerinde ki görevli arkadaşlarımız Çanakkale zaferi ile ilgili kutlama mesajları yayınlıyorlar..beylikdüzü, darıca, Bahçelievler, Gebze sadece istanbul’dan şu an aklımda kalanlar. Bir ev sahibi ve Çanakkaleli olarak gördüm ki ne il, ne ilçe, ne kadın kolları ve ne de gençlik kolları adına Çanakkaleli olarak, Çanakkale adına bir mesaj yayınlanmadı. Şimdi daha iyi anlıyorum duyarlılığımın, aklımın ve kalbimin verdiği rahatsızlığı.
Ama içimin rahat etmesi mümkün değil. Bugün ki burası Çanakkale gazetesindeki yazımda kentimin sadece savaşıyla değil, mitolojisiyle, toprak bereketiyle, insanıyla, kazdağlarıyla, adalarıyla, turizmiyle ve yüksek IQ su ile sanatta da yer edinmiş ünlülerini paylaştım. Bu onursal başkent olmasını çok istediğim kentin iyi temsil edilmesi adına çabalarım şahıslara aldırmadan hakikaten kentim için devam edecektir. Dur yolcunun hikayesinden, 18 mart tepesine, 25 tane kalesinden, aynalı çarşının hikayesine, şehitliklerinden, Çanakkale boğazına pek çok şeyin hikayesini bugünün anlamını pekiştirmek için paylaşmak isterdim . Ama bunu yapması gerekenlerin önüne geçmek istemediğim için bu vakte kadar da bekledim. Bu coğrafyanın teneffüs ettiği bir tarih vardır yaşatılması gereken; sorumluluk ve onur duyanlar için. Bu sorumlulukla; sevgi paylaşılmadan kazanılamaz diyerek, bu şehir insanının ruhunu temsilen …..;

18 MART ÇANAKKALE ZAFERİMİZ KUTLU OLSUN...

Ne çanakkele ne de insanı geçilmez…!!!!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum yaz