16 Kasım 2010 Salı

TADI YOK SİZSİZ GEÇEN....NE BAYRAMINNN NE AŞKIN..bayram gelmiş neyimee....


BAYRAM GELMİŞ NEYİME……

Bayramlar…..bizim tadına vardığımız, sindirdiğimiz, özlediğimiz bayramlar…..yaşlar biraz ilerleyince özler oluruz hep….ben şimdi hayatta olmayan büyüklerimi özledim…gidecek yer bulamıyorum kendime… o zamanın havası mı başkaydı, çocukluk muydu adı bilemiyorum…sevinçlerimiz gerçekti,temizdi,saftı..

Babamlar çifter çifter alırlardı kurbanları…bir keresinde kendime küçük kuzucuk aldırmıştım. kardeşimle bize bakan rahmetli Hacı Ninemin bahçesinde duruyordu..çok da sevimliydi…anneannemlerde kocaman sofra kurulurdu..dayım sağdı,dedem sağdı..büyük hala ve kocası sağdı..sonra büyükanneneye giderdik o başka yerde yaşadığından….rahmetli babaannem,dedem, büyük amcam….aaaaaa hiç kimse kalmadı geriye,sevgiyle bekliyen…çok üzgün ve eksiğim bu yüzden…meğer ne kadar hoşuma gidermiş…

Tatilimiz olurdu…ailece koca valiz hazırlığımız….üff ama…evliliğimde de öyleydi..2 kat aşağıda otururdu rahmetli kayınvalidem, onun rahmetli annesi babası….yani ne kötü şimdi bayramı mezarlıkta geçirmek…kavurmayı kimle yiyeceğm ben şimdi??????? Ne için giyinip kime gideceğim…Allah sağlık versin bir annemle babam var…bana bayramların tadını yaşatan ve şu an hayatta olmayan büyüklerimi rahmetle anıyorum….bu adabı, mutluluğu, o günlerin güzelliğini yaşatan anneme, babama, kardeşime,,,ve sevgili eşime çok çok teşekkür ediyorum…geriye kalan 11 yılda bana hayat arkadaşlığı eden 2 değerli insana…kızlarıma bayram yaşattıkları için de minnettarım….

Küçükleri beklemek sırası geldi yavaş yavaş….hazırlanıp bir sofrada toplamak büyük olarak…bilmem ki o yıllarda eskisi gibi olacak mı bayramlar…?? Genç kadınlığımın yerini anneanneliğe bırakmak ve beklemek torun tömbelek……….

Deliye her gün bayram diyerek,,,,hüznü bırakıyorum…yaşayan bütün dostlarıma, arkadaşlarıma, kızlarıma, komşularıma ve büyüklerime de iyi bayramlar diliyorum…daha da azalmadan tadını çıkarmak umuduyla….

Sevgiler…..
Harika san

1 yorum:

  1. Bayramlar....Elini öpmek için saatlerce beklediğim hayatta olmayan babamı hatırlatır bana.Onunyerine dedimn elini iki defa öperdim.Oda rahmetli oldu ya! Şimdi de tanımadıklarımın öpüyorum ellerini onların yerine koyarak.Bende insanlara karşı kimsede olmayan bir merhamet ve sevmek zorunluluğu var Allah tarafından.Onun için rahmetli dedem herkes bir tarafa Atila bir tarafa derdi.O bunu keşfetmişti benliğimde.Bana hep sen peygamber efendimiz gibi yaşıyorsun derdi.Onunda babası yoktu dedesi bakıyordu,sende öylesin.Oda adaletli sende öylesin.o da çok çekti herkesten sende çok çektin ve hala da en yakınlarından çekiyorsun ve bir güne bir gün isyan etmiyorsun derdi.Her bayram namaza beni götürürdü,hele kurban bayramlarında kurban alımında ben mutlaka olurdum.Kesim lerde bile.Ama evde mutlaka kavga çıkardı anneannemle dedem arasında.Etler havalarda uçuşurdu vede dedem herzamanki gibi haklıydı.Galip gelen de oydu.Çünkü nenem Allah rahmet eylesin etlerin kötü ve yağlı tarafını dağımak ister,iyi tarafını eve saklardı.Ama dedem buna asla müsade etmedi.Adaletliydi et dağıtımında bile.Aslında çok anım var ama hangisini anlatayım.Kırk eleğin ununu yemiş,anasız,babasız kardeşsisz,evlatsız,dayısız,amcasız biri olarak değil bayramlar günler bile geçmez.Beni olgunlaştıran bunlar işte.Mesela babalar gününde 5 çocuğumdan biri olsun aramaz,bende ölmüş babamı arayamam.Türk telekomu bekliyorum artık ahrete kablo çekerse.....belki..Atila Demir.Saygılarımla,

    YanıtlaSil

yorum yaz