20 Ocak 2011 Perşembe

ESTETİK TEŞHİR:)))))


algıda seçicilik...ya da hep kötü anlamda kullanılan sözcüklerin akılda yer edişleri...ya da anlamlarını tam olarak yansıtmayışları, ya da cümleyi kuran kişinin , bunu diğer cümlelerle pekiştirmeden tek başına kurması...işte iletişimsizliğin başlama noktası.diyorum hep, dilimizde ki kelimeler zaten durumu anlatmaya yeterli değil , bir de karşınızda ki kişinin anlama kapasitesi yoksa yandınız dostum:))))

biraz önce aklıma geldi TEŞHİRCİLİK, TEŞHİR ETMEK..hani hemen hemen herkesin genelde aklına acayip haller yapan bir kadın gelir..kadına yakıştırılır. erkeği düşünemiyorum, düşünürsek adını da sapık koyarız. bize çağrıştırdığı budur ilk etapta, teşhir kelimesinin.. veya beynimiz kötü düşünceden, iyi düşünceye geçmeye programlı belki de...işte bu yüzden 'bir dakika ama, ben onu demek istememiştim' gibi başka cümlelere ihtiyaç duyarız.

geçende utanmayı yazmayı denemiştim, türlü türlü çeşidi var diye, ağlamakta öyle gerçi.bunu ilk duyduğumuzda üzüntü gelir aklımıza. teşhir de böyle....düşünce kalitesi ve ruh hali bozuk bir kadının, diğerlerinin ilgisini çekmek adına yaptığı, davranış biçimleri....biraz da deşifre etmeylede karışık bir durum...hani kızdığı kişiyi de teşhir ederler ya bazıları...deşifre etmek değil midir bunun doğrusu??

ama bir yetenek de teşhir edilebilir...vitrinde ki mallar da teşhir edilenlerdir.yani zaman zaman sunumun adı da teşhirdir. zaman zaman da başkaları da görsün, duysun, okusun , izlesin diye yapılan paylaşımlar da teşhirdir.ama dost meclislerinde adı geçen bir şahıs için 'o bir teşhircidir' dense...kimse bunu iyiye yormaz. nedenini bile sormadan, o tanımadığı şahsı aklında teşhirci olarak tutar ve bir daha sohbet açılsa birde çok iyi tanırmışcasına, bir önceki gün, başka bir kişiden duyduğu lafı, çok iyi tanırmış gibi ortaya atıverir.....!!!!! 'o bir teşhircidir':))))) fena bir durum....hele hele karekteri sallantı da kişiler için, içe kapanık ve kendini ifade edemeyenler için çok daha fena bir durum...anlat anlatabilirsen..!! kim demiş?, kime demiş? neden demiş? vs vs.

konularım hep tek kelime üzerine kurulu deyip duruyorum...bu kelimeleri etiketliyorum yazının altına da.uzun zaman oldu bloğa yazmayalı. notlar bölümüne yazdım çoğunu.bir süre fotoğrafda kullanmayacağım blogda...belki bunu da teşhir sayanlar olmuştur:))))))) yazı benimse, fotoğrafta benim olacak elbette....

düşünmeye, yazmaya, kendimceleri aktarmaya, fikirlerimi cesurca söylemeye, irdelemeye ve paylaşmaya...yani teşhire devam:)))) teşhir benim için biraz da haber vermektir...!!!

dostça kalın, sevgilerimle

HARİKA SAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum yaz