26 Mayıs 2010 Çarşamba

ARKADAŞIM EŞŞŞŞEEKKK:))))


BİR ADAM BİR EŞEK..!!

Tüm yorgunluğumu unutturuverdi merhhaabbaa ne kadar guzeeelllllll biırğ gozlukkk yeriii diye bozuk Türkçesiyle annemin mağazaya gelen bu yabancı bana..!!! bir müddet vitrinden içeriye dikkatlice baktı. İçeridekilere baktı. Annem fark edince a aaa bu adam gazetedeki adam diyerek kapıya çıktı. Sohbet böyle başladı. Bende yorgun argın assos’tan gelmiş, gidip baktığım, sorduğum, katalog ve fiyat aldığım yerlerin değerlendirmelerini yapıyordum, anlamadım önce konuyu annem beyefendiye nescafe ikram edene kadar.

Meğer bu huzurlu ve şirin insan eşeği Cina ile Türkiye turuna çıkmış. eşeği geçen gün kaybolmuş. Neyse ki biga da bulunmuş dün itibariyla. Nescafesini içerken bir yandan da mağazayı incelemeye ve soru sormaya devam etti anneme kim yaptı burayı, çok enterasan bir dekor ve tek diyerek. Annemde beni söyleyince bizim sohbetimizde öyle başladı. Bıraktım hesap, kitap, telefon trafiğini başladık sohbete bu Belçikalı güzel insan ile.zaten ses tonunu duysanız,anlatırken ki keyfini görseniz hiç göndermek istemezsiniz sizde. Günde en fazla 10-15 km yürüyormuş eşeğiyle. Türkiye’den de gürcistan’a geçecekmiş. İki lafından biri çok teşekkür ederim oldu. Sohbete, kahveye,her şeye… babam dışarıya hasır koltuğunu koymuş, sehpasına da kirazlarını..ona ne güzel, çok güzel, çok keyif diyerek olanca beğenisi ve huzurlu ses tonuyla iltifat etti. Yolların ne kadar güvenli olduğundan, hiç problemle karşılaşmadığından bahsetti. Yarım da olsa türkçeside var. Edirne’de kalmış bir dönem. Çok sevmiş orayı anlata anlata bitiremedi. Ülkemizi bizden daha iyi tanıyor yabancılar. Ön bilgiyle , bilinçli dolaşıyorlar.

12 yıldır yürüyerek dünyayı dolaşmış olan Smalgelaszlo Iwan szky marangozmuş. Aklıma hemen gel hadi seni assos’a götüreyim orada marangozluk çok iş var demek gelmedi değil hani))) 52 yaşında, her şeyden bir güzellik bulan bu kibar insana hayran kaldım. Hikayesini daha uzun dinleyip yazsaydım keşke. O an akıl edemedim. Sohbetten aklımda kalanlar bunlar.

Yeni insan, yeni hikaye, yeni bir hayat ufkunu açıyor insanın.Bir sürü şeye hayıflanır ve üşenirken bu insan teşvik ediverdi beni birden, cesaretlendirdi. Biz bırakın ülke veya şehir dolaşmayı civarımızda neler var onları bile bilmiyoruz. Tahta kuşlar köyünü çok merak ediyorum mesela Altınolukta ki. bir daha sefere ilk ziyaretim oraya olacak..

Sevgiyle kalın..

1 yorum:

yorum yaz